ÅrungenKlubbenNM

Birgit vinner Kongepokalen etter et rått løp.

Da er NM på Årungen over for denne gangen. Christiania stod som arrangør av NM som gikk over tre regattadager. Åtterløpene gikk fredag pga Covid restriksjonene. Likevel en populær vri blant de fleste klubbene. At åtterløpene permanent blir flyttet til fredag, kommer det nok forslag om på førstkommende Ting i november. Været bød på alt fra godt sommervær til guffent høstvær. NSR vant Emil Mørchs pokal som beste klubb. Martin Helseth, Aalesunds vant herrenes Kongepokal for sitt løp i HS 1X. Vår egen Birgit vant Kongepokal for sitt løp lørdag i PR1D 1X. Der var tiden et par sekunder over hennes egen verdensrekord.

Christiania Roklub takker andre klubbers deltagelse i arrangementet og eget mannskap for godt gjennomført NM.

Her finner du resultater alle klasser fredag, lørdag og søndag

Foto: Jahn Rønne, CR

Finaler-Sondag