Tur & mosjon

Christiania Roklub har en stor og aktiv tur- og mosjonsgruppe

Det er felles trening for tur- og mosjonsgruppen på tirsdag og torsdag. I rosesongen er det oppmøte på "plenen" på Kongen kl. 17:30.

Vi velger båter avhengig av hvor mange som møter opp, det er gjerne en kombinasjon av flere 3/4'er og noen Coastalbåter. Etter en times rotur går tar vi en kort pause i land, hvor vi spiser medbrakt niste, gjerne hos en av de andre lokale roklubbene, som Ormsund eller Bestumkilen. Hjemturen tar gjerne en times tid og i 20-tiden er vi tilbake på Kongen.

Etter roing eller innendørstrening på torsdager er det klubbkveld med åpent på Toppen på Kongen. Der sørger Huskomiteen for salg av pølser, vafler, mineralvann og kaffe til en rimelig penge. På klubbkveldene ser vi helst at medlemmene har skiftet og ikke kommer i treningstøy.

På lørdager i rosesongen er det felles tur på fjorden med oppmøte på plenen på Kongen kl 08:00. Da er vannet ofte flatt og vi har fjorden nesten for oss selv. Lørdagsturene er gjerne på 20-35 kilometers lengde t/r, for eksempel Ingierstrand, Kalvøya eller Holmen i Asker.  Det settes opp liste vår og høst hvor turene gå, hvor lange de er og når vi er tilbake på Kongen.

Regattaer og andre aktiviteter

• I løpet av sesongen deltar vi i de lokale regattaene som Bleikøya rundt, Geita rundt, ARO-Mila, Ulvøya rundt, og i tillegg Barmen rundt i Risør (siste lørdag i juli)
  • Turorientering: I løpet av sesongen "samler vi poster". Det er 30 steder innenfor Håøya vi skal besøke. Trekning av gevinster, siste torsdag i november.
  • Overnattingstur: Det legges opp til 2 turer i sesongen. En på våren og en på høsten.
  • Pinsetur: Klubben prøver på å arrangere overnattingsturer på en hytte i indre Oslofjord.

Innendørstrening

I høst/vinter/vårsesongen har vi felles trening på Kongen på tirsdag og torsdag.

• Tirsdag kl. 18:00 er det spinning 3 x 19 min, ledet av Paul Bencze.
  • Torsdager er det sirkeltrening i styrkerommet. De som ikke ønsker å delta på sirkeltrening, kan ro Concept.

I tillegg er det intervalltrening fredag 5x4 min på romaskin med start kl. 16:30.

Video: Lørdagstur på fjorden, 9. mai 2015 (1:27)