140-års jubileum

Christiania Roklub ble stiftet i 1878 og feirer i 2018 140-årsjubileum. Dette skal feires!

Jubileumskomiteen har vært i sving en stund for å planlegge arrangementer med blant annet mottagelse på stiftelsesdagen 15. mai, Norgesmesterskapet og jubileumstur til Henley. På denne siden vil vi fortløpende legge ut informasjon om de ulike aktivitetene.

Jubileumskomiteen i CR: Ingeborg, Maiken, Bjørn, Erling, Morten og Henning. Spørsmål rettes til Erling.

Jubileumsbok

Jon Mobråtens gode bok om klubben og Kongens historie ble klar fra trykkeriet til vår jubileumsfeiring. Det ble solgt mange bøker da, og den har fått meget gode anmeldelser!

Boken koster kr. 275,- og overskuddet går til robåter/ årer! Kan kjøpes i CR-butikken.

Jubileumsarrangement 15. mai

Kjære roervenner og medlemmer av Christiania Roklub

Den 15. mai 2018 fyller klubben 140 år. Som en betydelig og tradisjonsrik klubb i norsk idrett generelt og rosporten spesielt, er det viktig for oss å markere denne dagen.

Arrangementet på Kongen starter kl 17:00 og vil vare til ca kl 20:30.

Du vil oppleve Kampen Janitsjar, ordfører Marianne Borgen taler, andre taler, historiske tilbakeblikk, regatta i Frognerkilen.

Vi ønsker at du bidrar til at ettermiddagen den 15. mai blir en positiv opplevelse. Det blir noe å spise, alkoholfri drikke, kaffe og kaker. Vi ønsker at du tar på deg ditt klubbantrekk. Tar du med deg følge ønsker vi at vedkommende tar på seg noe pent.

Invitasjonen til jubileumsfeiringen er også sendt på epost til alle medlemmer. Din påmelding er bindende. Siste frist for påmelding er 7. mai. Vær velkommen!

Meld deg på her

CR Jubileumskolleksjon

I forbindelse med 140-års jubileet i 2018 tilbys CR-medlemmer nye flotte jubileumsartikler som er til salgs i CR-butikken nå. Se på det som tilbys og send inn bestillingsskjemaet. Vi tilbyr blant annet CR skidress, slips og bag.

Gå til CR butikken

Jubileumstur til Henley

For å oppleve rosportens historiske røtter og heie frem våre raceroere arrangerer vi  jubileumstur til Henley 6. – 8. juli 2018.