Junior

Christiania Roklub har en stor juniorgruppe som består av gutter og jenter i alderen 12-18 år. Juniorene trenes av Andrea, som selv er aktiv konkurranseroer, og Erik. Treningen tilpasses alder og ferdighetsnivå og det legges stor vekt på idrettsglede og samhold i gruppen.

Om sommeren trener vi i båter på Bogstadvannet og om vinteren har vi romaskin- og variert styrketrening på Kongen. Vi har fokus på utvikling av riktig roteknikk fra starten. Juniorene våre lærer å bli selvstendige og ta ansvar for egen hverdag, samtidig som de lærer å være del av et lag. Nybegynnere starter med å lære paråret roing (hver roer har to årer), men kan etter hvert gå over til også å ro langåret (hver roer har kun én åre).

Vi deltar i utvalgte regatter både i inn- og utland. Det er konkurranser ca annenhver helg fra mai og ut september (med unntak av store deler av sommerferien). En roer kan stille i flere båtklasser i en regatta.

Det eneste man trenger for å begynne å ro er en shorts, en t-skjorte og et par joggesko – og ikke minst lyst til å lære å ro og bli kjent med mange på samme alder!

Har du lyst til å bli med i vår juniorgruppe? Det koster kun medlemskontingent kr 1400,- pluss treningsavgift Bogstad kr 850,-

Ta kontakt direkte med trenerne, og meld deg inn i klubben!

Andreas Sørskaar andreas.sorskaar@gmail.com

I roing deles juniorer inn i aldersklasser (fra og med – til og med – det året de fyller):

Junior A: 17-18 år, konkurrerer over 2000m, kan også starte i løp utskrevet for senior

Junior B: 15-16 år, konkurrerer over 1000m/1500m, kan også starte i løp utskrevet for junior A

Junior C: 13-14 år, konkurrerer over 500m/1000m, kan også starte i løp utskrevet for junior B

Junior D:  - 12 år, konkurrerer over 500m