ArrangementerKlubbenKonkurranse

Klubbkapproingen 12. oktober

Torsdag 12. oktober kveld gikk den tradisjonsrike klubbkapproingen av stabelen i Frognerkilen – i nydelig høstvær. Gratulerer med GULL til Marius, Erik, Paul, Eline og Kaspar (cox)!

Her er måldommer Grete sin rapport:

Ganske interessant utvikling av antall deltagere. Ca 16:50 lå det an til tre 3/4-ere, dvs direkte finale. Da vi endelig fikk samlet oss, var deltagerantallet steget til 7 båter. Deretter, mens lagene ble fordelt, endte vi opp med 35 deltagere fordelt på 8 båter. To stk, Sissel og Janne meldte seg frivillig som coxer. For øvrig stilte deltagere fra andre lag som coxer der behovet oppsto. Kjempebra at hele juniorgruppen stilte alle-mann-alle.

Som arrangører var Tore starter. Han trenger megafon neste år. Terje var tidtager med stø hånd på klokken og Grete måldommer. Den vanskeligste oppgaven var å finne frem til jevnest mulige lag. Der synes jeg vi lyktes. Vinnertidene i de tre heatene var 3:46 på to av båtene og 3:50 på den tredje. M.a.o lå det an til en svært jevn finale. Vinnerbåten tro til med 3:32 i finalen som var meget solid med åpent hav til de to neste båtene som kom inn på henholdsvis 3:51 og 3:55

Når det er så mange deltagere er det kanskje noe å tenke over å avholde Klubbmesterskapet på en lørdag. Idag var vi godt inni skumringen før mesterskapet var ferdig.

Premieutdeling er på Rekeaften. Takk til starter Tore, som etter hvert benyttet internasjonal start, samt har fått forståelsen av hvorfor lagene skåter inn til start. Takk til tidtaker Terje for stø og sikker hånd på tidtakingen. Da er det enkelt å være måldommer og bare å veive med et flagg.

Så var vi alle enige om at det var et vellykket mesterskap!