ÅrungenKonkurranseNM

Emil Mørchs pokal tilbake i CR

To dager med et fantastisk høstvær som minnet om sommer, er over på Årungen. Gratulerer til Ormsund Roklub som kan se tilbake på et vellykket NM arrangement. Vanen tro, ble det knivet hardt mellom i alt 210 båter. NSR tok Emil Mørchs pokal i fjor, men i år klarte CR å vinne den tilbake med minst mulige margin, 1 poeng, 46 poeng mot NSRs 45. CRs nye Norgesmestre av året er: HJ 8+, DS 4-, DS 8+, DS 1x, HJ 2x, DS 2- og HJ 4x. I et par tre klasser ble det endog dobbeltseire. Da HJ 8+ vant lørdag, var for første gang siden 1967, 52 år siden.Laget den gangen besto av Arne Jahr, Stein Randsborg, Odd Hansen, Erling Jevne, Finn Haug, Arnt Jørgen Nilsen, Erik Holstad og Jul Olsen. På damesiden ble det satt 3 nye banerekorder på Årungen, CR i DS 8+, Fana i DS lv 2- og CR i DS 4-. GRATULERER til roere, trenere og CR for et godt gjennomført NM. Et lite knippe bilder under.

Foto: Estela Re-Ma @estela.re.ma og flere

NM resulteter lørdag