KlubbenKongen

Styreleder Erling Storm åpner en annerledes sesong 2020

Les talen og se video med styreleder Erling Storm, når han delvis åpner sesongen søndag 26. april 2020

Videoen finner du helt nederst i artikkelen, og på CR sin Facebook-side

Kjære CR venner og venner av CR, velkommen til åpning av Christiania Roklubs 143. sesong! En ganske annerledes Åpning.

Å stå her på Kongen, uten andre tilstede enn noen få, Melanie som filmer, Bente og Stein som skal heise vimpelen, alle med minst 2 m avstand, er veldig spesielt og rart.

Vi kan ikke åpne slik vi pleier, det er «noe som går» som det heter, som vi må ta på alvor. Vi har ingen å miste til Coronaen.

Jeg skal ikke bare snakke om corona smittefare.

Jeg pleier i disse talene takke, og det skal jeg nå:

CR året 2019 er meget godt beskrevet i årboken. Den er igjen blitt en meget fin bok med høy kvalitet. Stor takk til alle bidragsytere, og særlig redaktør Jahn Rønne! Dette er hans 10. årbok, og fra neste bok har han med seg Ragnhild Bruusgaard, som etter hvert vil ta over.

Stor takk til Jan Hultgren for stor innsats med skifte av elektrisk anlegg med overgang til 400V anlegg i forbindelse med at vi har kastet ut oljefyren. Jeg takker hele styret i Lahellegrunnen som bidrar til god drift og godt vedlikehold av Kongen og båthavnen.

Jeg vil takke vår utleiesjef Bjørn Lindholt. Men - alle avtaler om leie er satt på vent.

Bjørn håper det blir normal drift snart, da blir det mer å gjøre for ham, og mer å takke for!

Vi pleier å ha dugnad på Kongen og på Bogstad, med bra fremmøte og innsats - og ikke minst godt resultat. Rene vinduer, ryddig og fint! Tusen takk til alle som deltok – på dette i fjor,

-håper dere kommer tilbake senere i år, - når dugnad igjen er lov!

Våre raceroere og deres mål for sesongen pleier jeg å si litt om. Det er helt uvisst om det blir noen regattaer i sesongen 2020. Vet ikke..

På Bogstad er nå vannet isfritt og bøyene på plass. Noen få utvalgte raceroere får etter strenge regler ro på Bogstad, de har til nå trent fra Kongen. Uansett takker vi bøyegjengen for en kjempeinnsats.

Og - mudringen ferdig! Igjen stor takk til mudringskomiteen og Peik Ellingsen.

Så var det åpning, hvor mye åpner vi? Jo litt.. bare litt. Vi vil fra neste uke tillate å ro 1XCostal etter følgende

Smittevernreglement for Tur og Mosjon

Dette er jo ikke å frislippe roing fra Kongen, kun de som har booket båt til fast tid kan ta ut båt og ro.

Dette er så strengt at jeg ikke synes det er vedr å flagge for – enda. Når vi får nye regler fra myndighetene som tillater lagbåter, og vi selv føler oss sikre på at det er forsvarlig vil vi heise flagget, og åpne helt.

Men om det blir i sommer vet vi jo ikke.

Med dette erklærer jeg vår 143. ro-sesong som delvis åpnet, dere kan heise vimpelen!

Styreleder Erling Storm sin tale 26. april 2020