Trening

Skadefri roing

Du reduserer sannsynligheten for å bli skadet hvis du gjør skadeforebyggende øvelser. I tillegg blir du en bedre utøver. Skadefri roing er et treningsprogram for roere utviklet av Senter for idrettskadeforskning og Olympiatoppen.

Skadefri.no er et digitalt hjelpemiddel for å trene riktig og unngå skader, utviklet av Senter for idrettsskadeforskning og Olympiatoppen.

• Tilbyr gratis materiale og treningsvideoer om skadeforebyggende øvelser i mer enn 50 ulike idretter.
  • Her finner man også informasjon om behandling av idrettsskader og øvelser man kan gjøre når man trener seg opp igjen.
  • Sjekk ut skadefri.no eller last ned appen Skadefri

Se treningsprogrammet for skadefri roing (PDF)

Du kan også følge Skadefri på Facebook, Instagram og Twitter: @skadefri

Skadefri er laget for trenere, utøvere og foreldre, og er skrevet på en måte som gjør at du ikke trenger å være fagperson for å forstå. Alt innhold (tekst og video) er laget av et tverrfaglig team (forskere, klinikere og språkviter/journalist)

Skadefri er et prosjekt underlagt Senter for idrettsskadeforskning. Skadefri er laget for å gjøre kunnskapen om idrettsskader og deres forebygging lett tilgjengelig.

Les mer på Skadefri.no