Kongen

Møt Veggen på Kongen

På vegne av de 13 herrene skriver Jahn Rønne:

Conceptrommet har nå fått et ansiktsløft i form av et gigantisk robilde, som trolig vil skape ro, inspirasjon og stemning under innendørstreningen. Dette kan klubben takke blant andre fotograf Sigurd Gullerud for. Historien er denne:

I løpet av januar og februar 2021 fylte fire medlemmer runde år, 2×60 og 2×70. Da de var lystne på en fest blant rovenner, ble planene lagt for dette. Likevel, smittesituasjonen og korona-restriksjoner gjorde at planene måtte utsettes, men 24. september ble festen arrangert under tittelen 260-årsjubileum. De fire, Grete (70), Ragnhild (60), Ivar (60) og Peik (70), inviterte så mange som de fant kunne være forsvarlig. «Tilfeldigvis» ble det 13 damer og 13 herrer som fikk være gjester. Og gjestene planla selvfølgelig gavekjøp før festen. Da det kom herrene for øret at damene skulle spleise på vinflasker til de fire, ville ikke de være snauere. Men kunne det bli for mye drikkevarer på jubilantene, og kunne det tenkes en annen gave? Hva med noe som kunne komme hele klubben til gode?

Hvorfor ikke gi jubilantene en utfordring? Grete, Ragnhild, Ivar og Peik ble raskt omdøpt til «GRIP-komiteen» – for at de skulle gripe anledningen til selv å finne på noe. Utfordringen lød:

Finn noe nyttig pengene skal brukes til: noe som kan være i trimrommene eller noe som kan være på Toppen til glede for både dere selv og klubbens medlemmer.

Beløpet de fikk til rådighet var som om de tretten hadde samlet inn 100,- kroner hver uke gjennom et år (52 uker). Lørdag 27. november ble resultatet montert og synlig på Kongen.

Det er grunn til å takke GRIP-komiteen for et godt valg og Sigurd Gullerud for god hjelp med å realisere planen.

Vi, herrene Gerhard, Jahn, Jan, Jul, Morten, Olav, Peter, Stephan, Stein, Svein, Tore, Torstein og Øyvin, er svært fornøyde med GRIP-komiteens valg. Gratulerer!