Bookingdatabase for Masters-roing på Bogstad og Tur- og Mosjonsroing på Kongen

Etter to måneders bruk, er det gode erfaringer med bookingløsningene både for Masters- og Tur og Mosjonsgruppene.  Her kan du lese mer om hvordan løsningen fungere og hvordan du reserverer båt.

Bookingsidene er delsystemer i den nye CR-Materielldatabasen, som i tillegg til bookingløsningene inneholder fullstendig oversikt over klubbens materiell med status, vedlikeholdsplaner m.m..

Husk at all roing og behandling av båter fremdeles skal skje i samsvar med klubbens gjeldende smittevernregler som du finner her.  Spesielle regler for tilgang til båt og bruk av bookingsystemet sendes på e-post til de det gjelder.

Bookingsløsningen har nå tre moduler; T/M, Masters og Kongen (vektrom).

Alle nåes ved pålogging her

For å kunne reservere båt, må du, foruten å være aktivt medlem i klubben og ha betalt medlemskontingenten, også være registrert med navn og e-post i bookingløsningen.  Er du ikke allerede registrert, kan du melde deg inn i systemet ved å bruke en av disse lenkene:

Registrering for Tur- og mosjonsroing

Registrering for Masters trening på Bogstad

For å registrere deg må du trykke på knappen «Meld på».  Fyll inn fullt navn, din private e-postadresse og et valgfritt passord og trykk på «Send inn».  Når kontoen din er aktivert, vil du få en melding om dette til din e-post og du kan reservere båter.

Har du allerede en konto, men mangler tilgang til en av modulene, må du sende en forespørsel til espen @ riktor.no.

For å få tilgang til systemet må du også være godkjent roer.  Trening på Bogstad er kun for de som deltar i race-regattaer, primært World Masters Rowing og European Masters Rowing regattaer.

Systemet viser alle båter som er tilgjengelig for roing fra hhv Kongen og Bogstad.  Båtene vises i en tabell.  Det er separate faner for hver båttype.  Nedenfor tabellen er en kalenderoversikt som viser gjeldende bookinger for samtlige båter.  Klikk på «day» for å se detaljene bedre.

For å legge inn en ny booking, må du gå inn på «kalender» på ønsket båt.  Finn frem til ønsket dato og klikk på det klokkeslettet du ønsker å ha tilgang til båten.  Alle henstilles om å etterleve følgende:

• Reserver båten i 3 timer med start enten kl. 08:00, 11:00, 14:00 eller 17:00
  • Reserver kun for økter du er sikker på at du vil gjennomføre (ikke «hold av» båter)
  • Ikke reserver mer enn én uke fremover i tid
  • Vær rask med å endre eller slette en reservasjon dersom du må endre planer

For å slette en økt, må du gå inn på «Se dine økter».  Her har du mulighet til å slette feilregistrerte eller ubrukte økter.  Du kan også legge inn rodd distanse her, og systemet vil automatisk summere samlet distanse for deg.

God rotur!